1
Kathrin H -
4 months ago
(Translated by Google) Very unfriendly encounter. As a customer, I go into the store and normally say good morning. At some point, the lady noticed that there were customers and unkindly pointed out to me that I could have said good morning. I was a bit shocked and emphasized that I said hello when I walked in. After that I wanted the coffee to go and will probably not come back. When I left, people laughed at me and called me unfriendly. I used to live here and have been to the bakery more often, but it was really a very unpleasant customer experience. What do they do when someone is mute and can't say anything? Then he is not served because the lady prefers to sit somewhere and do something else?
(Original)
Sehr unfreundliche Begegnung. Als Kunde gehe ich in den Laden und sag normal Guten Morgen. Irgendwann hat die Dame dann gemerkt, dass Kundschaft da ist und weist mich unfreundlich darauf hin, dass ich ja auch mal Guten Morgen hätte sagen können. Ich war etwas entsetzt und betonte, ich habe beim Reingehen gegrüßt. Danach hab ich den Kaffee doch zum Mitnehmen gewollt und werde wahrscheinlich nicht wiederkommen. Beim Rausgehen wurde noch über mich gelacht und mich als unfreundlich betitelt. Ich habe früher hier gewohnt und war öfter bei dem Bäcker, aber das war wirklich ein sehr unschönes Kundenerlebnis. Was machen die, wenn jemand stumm ist und nichts sagen kann? Dann wird er nicht bedient, weil die Dame lieber irgendwo hockt und was anderes macht?