Medizinisches Versorgungszentrum

Georgstraße 46, 30159 Hannover, Germany
Children's hospital
User Reviews

2 Maike J - 2 months ago

(Translated by Google) We went there to get a second opinion for a bruise. The doctor looked at it briefly, took a photo with a ruler to record the size and then asked us to come back four weeks later and then to another doctor in the practice. No explanations, no information, nothing more. Considering that we had traveled an extra 30km, we were disappointed with this scarce treatment.
The practice itself seems to be past its best and it's nearly impossible to reach someone on the phone. An AB or something similar would be useful here.

(Original)
Wir waren dort wegen eines Blutschwämmchens zum Einholen einer Zweitmeinung. Die Ärztin hat kurz drauf geschaut, ein Foto mit Lineal dran gemacht um die Größe festzuhalten und uns dann gebeten, vier Wochen später und dann zu einem anderen Arzt in der Praxis wieder zu kommen. Keine Erklärungen, keine Informationen, nichts weiter. Dafür dass wir extra 30km angereist waren, waren wir doch enttäuscht über diese knappe Behandlung.
Die Praxis selbst scheint auch ihre besten Zeiten hinter sich zu haben und telefonisch jemanden zu erreichen, ist nahezu unmöglich. Hier wäre ein AB oder Ähnliches praktisch.

2 A “Hann-A” J - 4 months ago

(Translated by Google) The consultation with the doctor was okay, but there was an absolutely bitter aftertaste regarding the staff at reception. Slightly annoyed and snotty. Above all, I found the tone very inappropriate. This is also reflected in email traffic, which is "spattered along" without any conversational rules (salutation, polite phrases, etc.). If you already praise email traffic as the first priority contact medium (reachability by phone is almost zero), you should also observe etiquette there.

(Original)
Das Arztgespräch war in Ordnung, jedoch bleibt ein absolut bitterer Nachgeschmack bzgl. des Personals am Empfang. Leicht genervt und patzig. V.a. empfand ich den Umgangston als sehr unpassend. Dies spiegelt sich auch im Emailverkehr wider, welcher ohne jegliche Konversationsregeln (Anrede, Höflichkeitsfloskeln, etc.) "dahingerotzt" ist. Wenn man schon den Emailverkehr als Kontaktmedium erster Priorität anpreist (telefonische Erreichbarkeit nahezu Null), sollte man auch da die Etikette wahren.

1 Silke Niemann - a month ago

(Translated by Google) Very nice staff but a very very very bad rude doctor. Cold and loveless should not be responsible for children. Unfortunately I can't recommend it

(Original)
Sehr nette Angestellte aber ein sehr,sehr,sehr schlechte unhöffliche Ärztin. Kalt ind lieblos sollte nicht für Kinder zuständig sein. Kann ich leider nicht weiter empfehlen

5 Ira luja - 7 months ago

(Translated by Google) We and our son were treated at the practice for 1.5 years because of a hemangioma. Before that, we were always passed back and forth from several practices and children's clinics, including the bult, and were really on the verge of despair. Due to the extremely bad rating, I had a good head cinema... but fortunately totally unnecessary. We got an appointment the very next day for a consultation with Dr. Farah Dokht Shahidi. Based on all the documents from the previous treatments and my description, she understood us immediately and promptly offered us the earliest possible surgery date for next week. I was so overjoyed with such a quick appointment and at the same time a little overwhelmed. I had imagined treatment under general anesthesia to be much, much more complicated. The doctor was able to take away this fear and inhibitions almost completely thanks to her expertise! Our son was operated on by Dr. Koschbin and here, too, we had a super comfortable feeling at all times. Although it was "just a routine procedure" for the practice, the surgeon took the appropriate amount of time and explained everything in detail (after the operation and during aftercare). The nurses were very understanding and empathetic and very child-friendly throughout the entire process of scheduling appointments, treatment and care before and during the operation. So I really can't explain the negative reviews. I can't say anything about the availability by phone, since I always arranged everything on site, including making an appointment. Our conclusion: 100% recommendation for outpatient surgery for small children...

(Original)
Wir waren mit unserem Sohn 1,5 Jahre wegen eines Blutschwämmchen bei der Praxis in Behandlung. Zuvor wurden wir von mehreren Praxen und Kinderkliniken samt der Bult immer nur hin und hergereicht und waren wirklich am Rande der Verzweiflung. Durch die extrem schlechte Bewertung hatte ich schon ordentlich Kopfkino... doch zum Glück total unnötig. Wir haben gleich am nächsten Tag einen Termin für die Besprechung bekommen bei Dr. Farah-Dokht Shahidi. Anhand der ganzen Unterlagen von den vorherigen Behandlungen und meiner Beschreibung, hat sie uns sofort verstanden und uns prompt für nächste Woche den frühestmöglichen OP-Termin angeboten. Ich war mit so schnellen Termin so überglücklich und gleichzeitig etwas überfordert. Denn eine Behandlung in Vollnarkose hatte ich mir sehr sehr viel komplizierter vorgestellt. Diese Angst und Hemmungen konnte mir die Ärztin fast komplett nehmen durch Ihre Fachkompetenz! Operiert wurde unser sohn von Dr. Koschbin und auch hier hatten wir jederzeit ein super angenehmes Gefühl. Obwohl es ja "nur ein Routinie-Eingriff" für die Praxis war, hat sich der Chirurg angemessen Zeit genommen und alles genaustens erklärt (nach der OP und bei der Nachsorge). Die Schwestern waren während der gesamten Behandlung von Terminabsprache, Behandlung und Betreuung vor und während der OP sehr verständnisvoll und einfühlsam und überaus kinderfreundlich. Somit kann ich mir die negativen Rezensionen wirklich nicht erklären. Zu der telefonischen Erreichbarkeit kann ich nichts sagen, da ich immer alles vor Ort abgesprochen habe inkl. Terminabsprache. Unser Fazit: 100% Weiterempfehlung für ambulante OP bei Kleinkindern...

5 Nilly - 8 months ago

(Translated by Google) After reading the reviews I had a few concerns. BUT you have to make your own experiences. I didn't have to wait. I found the staff and the doctor to be friendly. I also received the consultation as good.
Thank you :)

(Original)
Nach den Bewertungen hatte ich etwas bedenken. ABER man muss eben selbst seine Erfahrungen machen. Ich hatte keine Wartezeit. Das Personal und den Arzt empfand ich als freundlich. Das Beratungsgespräch empfang ich ebenso als gut.
Danke :)

1 M-Y Kurz - 6 months ago

(Translated by Google) A very unfriendly doctor with this person you should not hesitate to pronounce.
One we immediately drove over the mouth and also no sense of tact with children!

(Original)
Eine sehr unfreundliche Ärztin bei dieser Person darf man kein bedenken Aussprechen.
Man wir gleich über den Mund gefahren und ausserdem kein takt Gefühl mit Kinder!

1 DJ Strikeout - 5 months ago

(Translated by Google) Cannot be reached by phone. Only occupied forever and then when it rings, no one answers. Emails are not answered either.

(Original)
Telefonisch nicht zu erreichen. Erst ewig besetzt und wenn es dann klingelt, geht keiner ran. Emails werden auch nicht beantwortet.

Map Location
Nearby Places

W. Weitz kitchen culture to life Hanover
Georgstraße 46, 30159 Hannover, Germany

Ristorante Café-Bar Bernini
Georgstraße 48, 30159 Hannover, Germany

Maremonte
Georgstraße 46, 30159 Hannover, Germany

BoBo Hannover
Georgstraße 44, 30159 Hannover, Germany

Galerie Mensing
Georgstraße 44, 30159 Hannover, Germany

Wirtshaus Hannover
Georgstraße 50, 30159 Hannover, Germany

Nespresso Boutique Hannover
Georgstraße 44, 30159 Hannover, Germany

Bavarium Hannover
Windmühlenstraße 6, 30159 Hannover, Germany

Krökelbar
Georgstraße 50, B, 30159 Hannover, Germany