1
Marcel -
9 months ago
(Translated by Google) Short form:
Negative Google reviews are tried to delete through lawyer. At first it was called no patient when that did not work - it was suddenly said that the evaluation was wrong.
In the event of a second opinion, further treatment was refused, waiting time almost always 1 hour despite appointments.
I was treated here for several weeks.
First I was told during examinations that "a herniated disc is pretty much out of the question". According to the doctor, an MRI can only be done in young patients after 6-7 weeks. Great, I thought ...
The prescribed medication was very strong, but it did not help. My head was just completely off the track.
I was also prescribed physiotherapy, and they thought of a BSV directly.
Then at the next appointment (3rd or 4th week of treatment) you will get a referral to the MRI - even with an urgency code.
The MRI results could only be discussed 2 or almost 3 weeks later - there would be no appointment beforehand.
However, since the pain got worse and I didn't want to wait that long, I went to the neurosurgeon with the pictures.
I still kept the appointment at the Orthoclinic because the sick leave and physio are over there.
The doctor then complains that it doesn't work that way.
"You can't go somewhere else and then ask me to keep treating you. Then you can go there, we're done." She said it almost in that tone.
First I stood there and didn't know how to proceed.
Fortunately, the neurosurgeon and my family doctor took care of it.
After the Google rating, I received a letter from a lawyer telling me to delete the review - as I am allegedly not a patient.
Of course, I was able to refute this directly. Subsequently, a lawsuit is threatened because the assessment is a lie. You're welcome to do it, no problem.
So getting a second opinion is not here. Appointment for the meeting feels like forever.
The team at the reception is at least nice, even if there were a lot of problems with the technology.
Despite the appointment, the waiting time was usually an hour.
I'm looking for another orthopedic surgeon.
(Original)
Kurzform:
Negative Google Rezensionen werden versucht über Anwalt zu löschen. Erst hieß es kein Patient, als das nicht klappte - hieß es plötzlich die Bewertung sei falsch.
Bei zweiter Meinung wurde die weitere Behandlung verweigert, Wartezeit trotz Terminen fast immer 1 Stunde.
Ich war hier für mehrere Wochen in Behandlung.
Zuerst wurde mir bei Untersuchungen gesagt, dass ein "Bandscheibenvorfall ziemlich ausgeschlossen ist". Ein MRT können man bei jungen Patienten laut Ärztin erst nach 6-7 Wochen Schmerzen machen. Super dachte ich mir....
Die verschriebenen Medikamente waren sehr stark, haben aber nichts gebracht. Ich stand nur vom Kopf her komplett neben der Spur.
Physiotherapie wurde mir ebenfalls verschrieben, dort wurde direkt an ein BSV gedacht.
Dann beim nächsten Termin (3. oder 4. Behandlungswoche) doch schon eine Überweisung zum MRT bekommen - sogar mit Dringlichkeitscode.
Die Besprechung der MRT Ergebnisse konnten erst 2, fast 3 Wochen danach statt - vorher hätte man keinen Termin.
Da die Schmerzen allerdings schlimmer wurden und ich nicht so lange warten wollte, bin ich mit den Bildern zum Neurochirugen gegangen.
Den Termin bei der Orthoclinic habe ich dann trotzdem wahrgenommen, da die Krankschreibung und Physio hierüber läuft.
Daraufhin schimpft die Ärztin, dass es so nicht geht.
"Sie können nicht woanders hingehen und dann verlangen, dass ich sie weiter behandel. Dann sollen sie dort hingehen, wir sind fertig." Fast in diesen Ton hat sie es gesagt.
Da stand ich erstmal und wusste nicht wie es weitergehen soll.
Zum Glück hat der Neurochirurg und meine Hausärztin sich gekümmert.
Nach der Google Bewertung erhielt ich ein Schreiben eines Rechtsanwaltes, dass ich die Rezension löschen soll - da ich angeblich kein Patient sei.
Dies konnte ich natürlich direkt widerlegen. Anschließend wird mit Klage gedroht, da die Bewertung eine Lüge sei. Können Sie gerne machen, kein Problem.
Zweite Meinung abholen ist hier also nicht. Termin zur Besprechung dauert gefühlt ewig.
Das Team an der Rezeption ist immerhin nett, auch wenn es dort sehr viele Probleme mit der Technik gab.
Wartezeit war trotz Termin meist eine Stunde.
Ich suche mir einen anderen Orthopäden.