4
Alex S -
8 months ago
(Translated by Google) Update (end of January 2022):
The operator changed on January 1st, 2022, so this bad rating is no longer justified. The name of the gym has been changed and is now called "Figym". The equipment was renewed and all upholstery replaced. In addition, these were rearranged so that the training area appears more spacious and new lamps were installed.
But the most important thing is: it is clean, the corresponding corona admission restrictions are actively checked and you are no longer filmed with cameras all the time. The gym will be open 24 hours a day.
The new operators seem very motivated and committed. If they continue like this, it will honestly be a great gym. Nice to see that something is also being done for the members and that the only motivation is not, as was the case with the previous operator, to be able to afford an S-Class as quickly as possible. ;-)
!! Old rating (December 2021):
Cons:
- Annual contract 30 euros/month with registration fee 50 euros
- No active Corona admission control perceptible when entering the studio (neither was considered 3G nor now with 2G).
- No measures to keep the distances perceptible. Devices are very close together and can all be used. Here, too, the measures that have been decided on are apparently not being implemented:
- The women's changing room was converted into a "test room" for corona tests in summer. Should testing become lucrative again, women will have it
probably soon no changing room again.
- Changing room, toilet and showers in one room. These are mostly dirty and musty. It feels like cleaning is only done every 2 weeks.
You're lucky if the soap isn't empty.
- Devices are very old and often broken and patched makeshift. The touchscreens from the treadmills are so fucked up,
that you sometimes have to press 10 times until you have adjusted it correctly (by the way, you can also connect an iPod to the treadmill..
so these things are probably already 10 to 15 years old).
- Hardly any communication with customers. No letter about the corona situation, just a note on the door.
- Office hours have been introduced that only correspond to a fraction of the opening hours. So you are often all alone in the premises. Instead, you are now recorded by two cameras while training. But the biggest joke is that even during the stated office hours nobody is often there.
- There is a support fee of 20 euros per year, but unfortunately there are no trainers to look after you, at most someone who plays on the cell phone behind the counter. And as I said: It's a matter of luck if anyone is there at all.
Pros:
- The operator and members are friendly.
- Long opening hours: weekdays until 11 p.m.
Conclusion:
In summary, I cannot recommend anyone to train there.
In my opinion, it borders on a miracle that the gym has not yet been closed by the authorities, if only because the Corona access restrictions were not checked.
(Original)
Update (Ende Januar 2022):
Zum 1.1.2022 hat der Betreiber gewechselt, so dass diese schlechte Bewertung ist nicht mehr gerechtfertig. Der Name des Gyms wurde geändert und heißt nun "Fitgym". Die Geräte wurde erneuert und alle Polster ausgetauscht. Außerdem wurden diese umgestellt, sodass die Trainigsfläche geräumiger wirkt und neue Lampen angebracht.
Aber das wichtigste ist: Es ist sauber, entsprechende Corona-Einlassbeschränkungen werden aktiv überprüft und man wird nicht mehr die ganze Zeit mit Kameras gefilmt. Zukünftig soll das Gym 24 Stunden geöffnet sein.
Die neuen Betreiber scheinen sehr motiviert und engagiert. Wenn die so weiter machen, dann wird das ehrlich ein super Fitnessstudio. Schön zu sehen, dass auch noch etwas für die Mitglieder getan wird und dass nicht wie beim vorherigen Betreiber die einzige Motivation ist sich so schnell wie möglich eine S-Klasse leisten zu können. ;-)
!! Alte Bewertung (Dezember 2021):
Cons:
- Jahresvertrag 30 Euro/Monat mit Anmeldegebühr 50 Euro
- Keine aktive Corona-Einlasskontrolle bei Eintritt ins Studio wahrnehmbar (weder als 3G galt noch jetzt mit 2G).
- Keine Maßnahmen um Einhaltung der Abstände wahrnehmbar. Geräte stehen sehr nah zusammen und sind alle nutzbar. Auch hier werden beschlossene Maßnahmen anscheinend nicht umgesetzt:
- Frauenumkleide wurde für Corona-Tests im Sommer als "Testraum" umfunktioniert. Sollte die Testung wieder lukrativ werden haben Frauen
wahrscheinlich bald wieder keine Umkleide.
- Umkleide, Toilette und Duschen in einem Raum. Diese sind meistens dreckig und muffig. Saubergemacht wird gefühlt nur alle 2 Wochen.
Man kann von Glück reden, wenn die Seife nicht leer ist.
- Geräte sind sehr alt und oftmals kaputt und notdürftig geflickt. Die Touchscreens von den Laufbändern sind so dermaßen im Eimer,
dass man manchmal 10 Mal drücken muss, bis man es richtig eingestellt hat (An das Laufband kann man übrigens noch ein iPod anschließen..
also sind die Dinger wahrscheinlich schon 10 bis 15 Jahre alt).
- Kommunikation zu Kunden kaum vorhanden. Zur Coronasituation kein Brief, nur mal ein Zettel an der Tür.
- Es wurden Sprechzeiten eingeführt, die nur einen Bruchteil der Öffnungszeit entsprechen. Man ist also oft ganz alleine in den Räumlichkeiten. Stattdessen wird man jetzt von zwei Kameras beim Trainieren aufgenommen. Aber der größte Witz ist, dass selbst während der angegebenen Sprechzeiten oftmals niemand da ist.
- Es gibt eine Betreuungspauschale von 20 Euro im Jahr, nur leider gibt es keine Trainer, die einen betreuen, höchstens jemanden, der hinter dem Tresen am Handy spielt. Und wie gesagt: Es ist Glücksache, ob überhaupt jemand da ist.
Pros:
- Der Betreiber und die Mitglieder sind freundlich.
- Lange Öffnungszeiten: wochentags bis 23 Uhr.
Fazit:
Zusammengefasst kann ich niemandem empfehlen dort zu trainieren.
Meiner Meinung nach grenzt es an ein Wunder, dass das Fitnessstudio noch nicht behördlich dicht gemacht wurde, alleine schon wegen der fehlenden Überprüfung der Corona-Zugangsbeschränkungen.