1 Claudia Krings - a month ago
(Translated by Google) I'm extremely disappointed and upset about the behavior of the employees and boss of this branch. Had an appointment yesterday as I had a screw in the rear right tire. The employee said that the tire could not be repaired (why????). So two new tires on the back..... At the end I was told that the tires were after all already 6 years old and he immediately recommended four new tires for me. When I pointed out that the car had only done 18,000 km, it wasn't really discussed. My comment as to whether he was kidding me because I'm a woman was skillfully denied. In the end, four new tires were talked into me. When I got home I got a second opinion. I called and said I only want the two rear tires. Then there was a huge discussion between the employee and the boss. They said I would have to pay 10 euros per tire because they would have to return the two front tires. I refused, whereupon an ugly discussion began. In the end I canceled the job altogether. Visited another workshop today. Lo and behold... The tire could be repaired for 33 euros!! All I can say is: absolute insolence. How do you deal with supposed new customers? Never again! Absolutely not recommended!
Update after the answer from the workshop here: The screw was on the tread and not on the side! Please stick to the truth
(Original)
Ich bin maßlos enttäuscht und verärgert über das Verhalten der Mitarbeiter bzw. Chef dieser Filiale. Gestern einen Termin gehabt, da ich eine Schraube im hinteren rechten Reifen hatte. Der Mitarbeiter meinte, man könne den Reifen nicht reparieren (warum????). Also zwei neue Reifen hinten..... Am Ende wurde mir erklärt, die Reifen seien schließlich schon 6 Jahre alt und er empfielt mir direkt vier neue Reifen. Auf meinen Hinweis, der Wagen habe nur 18000 km runter wurde nicht groß eingegangen. Auch mein Hinweis ob er mich veräppelt, da ich eine Frau bin, wurde gekonnt verneint. Am Ende wurden mir vier neue Reifen aufgequatscht. Zu Hause angekommen habe ich mir eine zweite Meinung angehört .Daraufhin rief ich an und sagte ich möchte doch nur die beiden hinteren Reifen. Danach gab es eine Riesendiskussion mit Mitarbeiter und Chef. Man sagte, dann müsse ich 10 Euro pro Reifen bezahlen, da sie ja die zwei Vorderreifen retournieren müssten. Dies verweigerte ich, woraufhin eine unschöne Diskussion begann. Am Ende habe ich den Auftrag ganz abgesagt. Heute eine andere Werkstatt aufgesucht. Und siehe da..... Der Reifen konnte repariert werden für 33 Euro!! Da sage ich nur: Absolute Unverschämtheit. So geht man mit vermeintlichen Neukunden um? Nie wieder! Absolut nicht empfehlenswert!
Update nach der Antwort der Werkstatt hier: Die Schraube war auf der Lauffläche und nicht an der Seite! Bitte bei der Wahrheit bleiben