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Alex Ander -
10 months ago
(Translated by Google) Mixed experiences: I've been in the studio for almost 6 months and always come in the morning as one of the first customers, 1-2 times a week. With a few exceptions, the studio and shower rooms made a clean, hygienic impression. The team of coaching boys is what you can expect: good-looking, friendly, courteous and definitely (most important for me) motivated and motivating. However, there is always only one trainer present in the morning who has to serve two customers and when you have a pretty young lady as a co-trainer, I often had the impression that as a guy I was a bit neglected in the exercises (observation / correction). So it wasn't really personal training for me.
Unfortunately there were some mishaps in the 6 months: the EMS devices had loose contacts again and again, which is extremely annoying during training; these lasted for weeks, then resolved and reappeared after a few weeks. For months, water damage in the one-room studio could not be repaired, it looked stupid, but otherwise had no effect on training. The EMS suits, towels and special socks were always freshly washed, but the EMS vests and buckles, which you have to share with other customers, often smell unpleasantly of foreign sweat, especially in the last few weeks - I have mentioned that several times . The staff reacted understandingly, but the point has not yet been resolved because there are delivery problems with a replacement washing machine. Something like that is not possible in my opinion! Then the internal processes have to be thrown overboard - such a problem has to be solved immediately!
In view of the prices that terrasports calls, the breakdowns and the fact that I regularly did not have a fully focused trainer during the 20-minute training, I rate the price-performance ratio as very poor overall.
(Original)
Gemischte Erfahrungen: Ich bin seit knapp 6 Monaten in dem Studio und komme immer morgens als einer der ersten Kunden, 1-2 mal die Woche. Das Studio und die Duschräume machten bis auf wenige Ausnahmen einen sauberen, hygienischen Eindruck. Das Team der Trainer-Jungs ist was man erwarten darf: gutaussehend, freundlich, zuvorkommend und auf jeden Fall (für mich am wichtigsten) motiviert und motivierend. Allerdings ist morgens immer nur ein Trainer anwesend der zwei Kunden bedienen muss und wenn man ne junge hübsche Dame als Mittrainierende hat, dann hatte ich öfters den Eindruck, dass ich als Typ ein bisschen bei den Übungen (Beobachtung/Korrektur) vernachlässigt werde. Also richtiges Personaltraining war es dann für mich nicht.
Leider gab es in den 6 Monaten einige Pannen: immer wieder hatten die EMS-Geräte Wackelkontakte was beim Training extrem stört; diese dauerten wochenlang an, waren dann behoben und tauchten nach ein paar Wochen wieder auf. Monatelang konnte ein Wasserschaden im Ein-Raum-Studio nicht behoben werden, das sah blöd aus, hatte aufs Training jedoch sonst keinen Einfluss. Die EMS-Anzüge, Handtücher und Spezialsocken waren immer frisch gewaschen, aber die EMS-Westen und -Schnallen, die man sich gezwungenermaßen mit anderen Kunden teilen muss, riechen besonders in den letzten Wochen sehr oft unangenehm nach fremdem Schweiß – ich habe das mehrfach angesprochen. Das Personal reagierte verständnisvoll, dennoch konnte der Punkt bis heute nicht gelöst werden, da es Lieferprobleme mit einer Ersatzwaschmaschine gibt. Sowas geht meiner Meinung garnicht! Dann müssen eben mal die internen Prozesse über den Haufen geschmissen werden – so ein Problem muss umgehend gelöst werden!
Angesichts der Preise die terrasports aufruft, den Pannen und dass ich regelmäßig keinen voll auf mich fokussierten Trainer während der 20-minütigen Trainings hatte, bewerte ich das Preis-Leistungs-Verhältnis insgesamt als sehr schlecht.