Sanitätshaus Tingelhoff GmbH

Am Zehnthof 71, 44141 Dortmund, Germany
Medical supply store
User Reviews

1 Xyz Xyz - a year ago

(Translated by Google) Delivering wrong (wheelchair incorrectly measured) do not see it. Exchange takes place only after pressure from the health insurance company. Collection takes place even after repeated requests only by printing the health insurance. Writing reminders despite bills that have been paid for a long time ... rip-offs - Absolutely not recommended.

(Original)
Liefern falsch (Rollstuhl falsch ausgemessen) sehen es nicht ein. Austausch erfolgt erst durch Druck der Krankenkasse. Abholung erfolgt auch nach mehrmaliger Aufforderung nur durch Druck der Krankenkasse. Schreiben Mahnungen trotz längst bezahlter Rechnungen... Abzocker - Absolut nicht zu empfehlen.

1 Karina - 7 months ago

(Translated by Google) Tingelhoff is the contractual partner of our health insurance, and as I have read other KK. When it comes to the provision of aids, complaints or collections, you really get the feeling that nobody has to worry about their job at this company.
A care bed is only announced one day before delivery, so that you are already wondering where the family member should be bedded when they come home from the home. "We always call the day before," says the snappy lady who takes the incoming calls.
Now we needed a technician because the bed was set up too tightly and the lattice was jammed badly. After my complaint over the phone, the nursing service called Tingelhoff again a few days later and emphasized that the client could not be properly cared for if the grid could not be moved. Only after the third call did a technician come.
A few days after the repair, the family member died. All the tools could only be picked up in 7 to 10 days. "First the deliveries, then the collections. That's how it works for us". So the 'nice' lady on the phone. An impertinence for the bereaved, because after all, our small 3.5 room apartment is not a storage room for the Tingelhoff furniture. In addition, one has to pass the room several times a day and is reminded again and again of the death.
Tingelhoff has received the collection order from 02/21/22. Once on my part, once on the part of the health insurance company v. 02/23/22. So please don't answer, we should write an e-mail.

The medical supply store Kraft not only has better organization, but also has a feeling for when what has priority. Because the very next day they picked up their property. Unfortunately, this medical supply store is not a contractual partner of our health insurance company.

(Original)
Tingelhoff ist der Vertragspartner unserer Krankenkasse, und wie ich gelesen habe auch weiterer KK. Bei den Hilfsmittelbereitstellungen, Reklamationen oder Abholungen bekommt man das knallhart zu spüren, dass sich bei dieser Firma niemand um seinen Arbeitsplatz sorgen muss.
Ein Pflegebett wird erst einen Tag vor Lieferung angekündigt, so dass man sich schon leise fragt, wo dass Familienmitglied gebettet werden soll wenn es aus dem Heim nach Hause kommt. "Wir rufen immer erst einen Tag vorher an" heisst es von der schnippischen Dame, die die eingehenden Anrufe entgegennimmt.
Nun brauchten wir einen Techniker, da das Bett zu press aufgebaut war und das Gitter stark klemmte. Nach meiner telefonischen Reklamation rief ein paar Tage später der Pflegedienst nochmal bei Tingelhoff an und betonte, dass die Klientin nicht richtig versorgt werden könnte, wenn sich das Gitter nicht bewegen lässt. Erst nach dem dritten Anruf kam ein Techniker.
Ein paar Tage nach der Reparatur verstarb das Familienmitglied. Die ganzen Hilfsmittel könnten aber erst in 7 bis 10 Tagen abgeholt werden. "Erst die Auslieferungen, dann die Abholungen. So läuft das bei uns". So die 'nette' Dame am Telefon. Eine Zumutung für die Hinterbliebenen, denn schließlich ist unsere kleine 3,5 Zimmerwohnung kein Lagerraum für das Tingelhoffmobiliar. Hinzu kommt, dass man tagtäglich mehrfach an dem Zimmer vorbei muss und immer wieder und wieder an den Sterbefall erinnert wird.
Der Abholungsauftrag vom 21.02.22 liegt Tingelhoff vor. Einmal von meiner Seite, einmal seitens der Krankenkasse v. 23.02.22. Also antworten Sie bitte nicht, wir sollen eine E-mail schreiben.

Das Sanitätshaus Kraft hat nicht nur eine bessere Organisation, sondern hat auch ein Gespür dafür, wann was Priorität hat. Denn schon am nächsten Tag haben die ihr Eigentum wieder abgeholt. Nur ist dieses Sanitätshaus leider kein Vertragspartner unserer Krankenkasse.

4 Steffi karwelat - 2 months ago

(Translated by Google) The first email was answered very quickly.
The first phone call was very positive.
But then...
Unfortunately, the first offer did not match the written offer.
Instead of 516 euros, the price went up to over 800 euros.
My inquiries were no longer answered.
I work in the medical field myself, but how the Tingelhoff company deal with people who need help...
It's not possible!!!

It works!!!
Everything was clarified and I got great help from a few phone calls to Mr. Hinz.
Mr. Hinz took the blame for everything that another employee screwed up. GREAT
The Tingelhoff company came to meet me and my mother can now go on vacation after all.
Thanks for the help and big compliments to Mr. Hinz!!!

(Original)
Die erste Mail wurde sehr schnell beantwortet.
Das erste Telefonat war sehr positiv.
Aber dann...
Leider stimmte das erste Angebot nicht mit dem schriftlichen Angebot überein.
Statt 516 Euro ging der Preis auf über 800 Euro hoch.
Auf meine Anfragen wurde nicht mehr geantwortet.
Ich arbeite selber im medizinischen Bereich aber wie die Firma Tingelhoff mit Menschen die Hilfe brauchen umgehen...
Geht gar nicht!!!

Es geht doch!!!
Es wurde alles geklärt und durch einige Telefonate mit Herrn Hinz wurde mir super geholfen.
Herr Hinz hat alles ausgebadet was eine andere Mitarbeiterin verbockt hat. SUPER
Die Firma Tingelhoff ist mir entgegen gekommen und meiner Mutter kann nun doch in den Urlaub fahren.
Danke für die Hilfe und großes Lob an Herrn Hinz!!!

5 Enrico Hörmann - 3 months ago

(Translated by Google) The employee was friendly on the phone. I was given a medical mask at the shop Kokal as I had forgotten mine. The advice was good. I think it's good that the medical supplies store is also open on Saturdays.

(Original)
Die Mitarbeiterin war bereits am Telefon freundlich. Im Ladenkokal wurde mir eine medizinische Maske geschenkt, da ich meine vergessen hatte. Die Beratung war gut. Ich finde es gut, dass das Sanitätshaus auch am Samstag geöffnet hat.

5 Christian Vethacke - a month ago

(Translated by Google) The staff are very nice understanding and helpful. And were able to help quickly. The advice was very friendly and competent. The desired products were delivered immediately and without any problems, and the delivery staff were also extremely courteous and polite.
Many thanks to Sanitätshaus Tingelhoff for the excellent service and a very special thanks to Ms. Igla, who was always available and made everything possible during such a difficult time for us

(Original)
Die Mitarbeiter sind sehr nett verständnisvoll und hilfsbereit. Und konnten schnell helfen. Die Beratung war sehr freundlich und kompetent. Die gewünschten Produkte wurden problemlos und sofort geliefert, auch das Auslieferungspersonal war ausgesprochen zuvorkommend und höflich.
Vielen Dank Sanitätshaus Tingelhoff für den hervorragenden Service und einen ganz besonderen Dank an Frau Igla, die immer für erreichbar war und alles möglich gemacht hat in der für uns so schweren Zeit

5 Lydia Volz - a month ago

(Translated by Google) I have reordered ONE roll for my small apartment wheelchair. A day later I received a package with a whole set of wheels. It couldn't be faster or better! TOP service, thank you! We recommend!

(Original)
Ich habe für meinen kleinen Wohnungsrollstuhl EINE Rolle nachbestellt. Einen Tag später habe ich ein Paket erhalten mit einem ganzen Satz Rollen. Schneller und besser geht es nicht! TOP Service, vielen Dank! Sehr zu empfehlen!

1 Nori Hernandez - 4 months ago

(Translated by Google) The staff is friendly and when calling they answer the phone on time. I needed a product from them and for that I needed an appointment, I left my data and a week later they did not call. Because what I needed was very urgent, I couldn't wait any longer, I went for my prescription and at the other company I went to I was able to have everything in a matter of hours.

(Original)
El personal es amable y al llamar responden al teléfono a tiempo. Necesitaba un producto de ellos y para eso necesité una cita, dejé mis datos y una semana después no llamaron. Debido a que es muy urgente lo que necesitaba no pude esperar más, fui por mi receta y en la otra compañía a la que fui pude tener todo en cuestión de horas.

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