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Enrico Küper -
5 months ago
(Translated by Google) Visited the travel club last week and intend to book a trip to Greece. We made a conscious decision to join the club because we've had good experiences before. However, the first positive experience could not be confirmed on the second visit.
We came across an employee who either didn't have a lot of experience in the industry or simply wasn't having the best day (I don't want to accuse her of a lack of motivation at this point, even if it came across that way at times).
Our requirements were clearly defined, at least 4 stars, not a designated family hotel, close to the beach and at least half board. Unfortunately, we did not "do business" on site. The travel prices determined, despite the Corona surcharge, were a bit steep for 10 days.
After all, the employee offered to look again for offers and send them to us by email. She kept her word, and so we received further offers... However, these were even less attractive than on site. In terms of stars, 3.5 stars was the highest... Not as specified... The crowning glory, however, was a 2, 5 star hotel with plenty of family rooms and a recommendation rate of 27 percent. Those were definitely not the booking criteria we specified. In the end, we caught a motivated and dedicated travel agent from the competition just down the street who understood her job and found us a beautiful hotel according to our specifications at an attractive pre-Corona price. That's how booking works
(Original)
Waren vergangene Woche im Reise-Club und beabsichtigen eine Reise nach Griechenland zu buchen. Haben uns bewusst für den Club entschieden, da wir bereits einmal gute Erfahrungen machen durften. Allerdings konnte das erste Positiv-Erlebnis beim zweiten Besuch nicht bestätigt werden.
Wir gerieten an eine Mitarbeiterin, die entweder noch nicht viel Erfahrung in der Branche sammeln durfte, oder schlichtweg nicht den besten Tag hatte (ich möchte ihr an dieser Stelle keine mangelnde Motivation vorwerfen, auch wenn es phasenweise so rüberkam).
Unsere Vorgaben waren klar definiert, mindestens 4 Sterne, kein ausgewiesenes Familienhotel, strandnah und mindestens Halbpension. Vor Ort kamen wir leider nicht "ins Geschäft". Die ermittelten Reisepreise trotz Corona-Aufschlag waren für 10 Tage schon etwas happig.
Immerhin hat die Mitarbeiterin angeboten, nochmal nach Angeboten zu schauen und uns diese per Mail zukommen zu lassen. Wort gehalten hat sie, und so bekamen wir weitere Angebote... Allerdings waren diese noch unattraktiver als vor Ort selbst. Sternemässig war 3,5 Sterne da schon das Höchste... Also nicht wie vorgegeben... Krönung war jedoch ein 2,5 Sterne Hotel, mit reichlich Familienzimmern und einer Weiterempfehlungsrate von 27 Prozent. Das waren definitiv nicht die Buchungskriterien, die wir angegeben haben. Letztlich haben wir jetzt doch bei der Konkurrenz eine Straße weiter eine motivierte und engagierte Reiseverkehrskauffrau erwischt, die ihren Job verstanden und uns ein wunderschönes Hotel nach unseren Vorgaben zu einem attraktiven Vor-Corona-Preis herausgesucht hat. So geht Buchen