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Schmitz Anja -
a year ago
(Translated by Google) Unfortunately, I can report similar experiences as Ms. Gessner.
Unfortunately, after my husband gave me a calligraphy course for Christmas, I contacted Ms. Dalberg. Ms. Dalberg asked for the full invoice amount for the registration and was marginally friendly in terms of communication. After I had expressed my concerns about the pandemic provisions for the course to take place, I explicitly asked about the terms and conditions and was assured in writing that the amount would be returned if the course did not take place.
Today I was canceled 45 minutes before the start of the course and only after a telephone call. An unprofessional communication on the part of Ms. Dalberg took place, with a statement that was not true to my contact details. Ms. Dalberg had this through a detailed email correspondence at the beginning of the year, which she was "no longer aware of".
Overall, there was a more than unprofessional email correspondence.
If the course fee is not received, we will legally claim it.
Overall, by no means recommendable. It is a mystery to me how someone with these business manners can run a small business over the long term.
Pity
(Original)
Ähnliche Erfahrungen wie Frau Gessner kann ich leider auch berichten.
Leider habe ich auch, nachdem mein Mann mir einen Kalligrafie Kurs zu Weihnachten geschenkt hat Kontakt zu Frau Dalberg aufgenommen. Frau Dalberg hat für die Anmeldung den kompletten Rechnungsbetrag gefordert und war auch hier in der Kommunikation schon grenzwertig freundlich. Nachdem ich meine Bedenken hinsichtlich der pandemischen Bestimmungen zum Stattfinden des Kurses geäussert hatte, habe ich explizit nach den AGB's gefragt und mir wurde schriftlich zugesagt, dass der Betrag bei nicht stattfinden rücküberwiesen würde.
Heute wurde mir 45 Minuten vor Kursbeginn und nur nach telefonischer Nachfrage der Kurs abgesagt. Eine umprofessionelle Kommunikation Seitens Frau Dalberg erfolgte, mit einem nicht der Wahrheit entsprechenden Aussage zu meinen Kontaktdaten. Diese hatte Frau Dalberg, durch eine ausführliche E-Mail Korrespondenz zum Jahresbeginn, was ihr aber "nicht mehr bekannt" war.
Insgesamt erfolgte eine mehr als umprofessionelle E-Mail Korrespondenz.
Sollte der Kurs-Betrag nicht eingehen, werden wir diesen juristisch einfordern.
Insgesamt keinesfalls empfehlenswert. Es ist mir ein Rätsel, wie jemand mit diesen Geschäftsgebarden langfristig ein Kleinunternehmen führen kann.
Schade