1 Lena - 2 years ago
(Translated by Google) Unfortunately, the reception staff are already so unempathetic and insensitive when dealing with patients. When asked for help, if one is feeling very bad mentally, one is simply sent away. There was no reference to an alternative way of getting help directly. It is not possible to deal with psychologically unstable people like that. It was simply about an appointment for a preliminary talk for the day clinic and that was even requested and assured by phone in advance. How can it be that suddenly nobody knows anything about it? And how can it be that you first have to discuss things for 10 minutes because the employees think you are wrong here? And you have to convince them first to get an appointment. Fortunately, I have never had such experience elsewhere. One is afraid to look for / ask for help.
(Original)
Leider sind bereits die Angestellten am Empfang so unempathisch und unsensibel in dem Umgang mit Patienten. Bei der Frage nach Hilfe, wenn es einem psychisch sehr schlecht geht, wird man einfach weg geschickt. Es gab keinen Verweis auf eine alternative Möglichkeit, wo man direkt Hilfe bekommt. Das geht gar nicht psychische instabile Menschen so abzufertigen. Dabei ging es einfach um einen Termin für ein Vorgespräch für die Tagesklinik und das wurde sogar vorher telefonisch angefragt und zugesichert. Wie kann es dann sein, dass davon auf einmal keiner was weiß? Und wie kann es sein, dass man erst 10 min diskutieren muss weil die Angestellten der Meinung sind man sei hier falsch? Und man sie erst überzeugen muss um einen Termin zu bekommen. Solche Erfahrung habe ich zum Glück an anderer Stelle nie machen müssen. Da hat man Angst nach Hilfe zu suchen/zu fragen.