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F Thomi -
11 months ago
(Translated by Google) We went to STA well in advance of our planned trip to the neighborhood.
For us it wasn't just a trip, we wanted to get married on this holiday in Sardinia - and we wanted to take 19 people with us for a week. So STA received an order for 21 flights, some of which wanted to arrive and depart on different days and times.
The booking went great, the service was good - until one day, no, one evening, 3 minutes before closing time, we received an email from STA on Friday evening that half of the guests' flights were canceled on Monday, we should contact KLM or Contact STA tomorrow, so on Saturday. Since we were sitting on the plane with some guests on Saturday, it was really a joke.
No one answered the klm hotline until the line was completely dead from 10 p.m. So there we were with a wedding planned for Tuesday and no guests due to arrive on Monday. We were just completely left alone! We didn't pay for the service for that.
Until late at night we booked replacement flights on our own - there was no more talk of rest from the holiday, the wedding...
Also on Monday no one reported to the travel agency. Let's ask about the current state of affairs: None!
After complaining after the trip we were told that KLM airline canceled flights on Friday AT NOON... noon - so it would have taken a phone call, we would have gone there and rebooked everything through the travel agent can let. The last understanding we could muster was that STA's hands were tied wg. The short-term was gone.
As a nice offer for the lack of service, we were offered a €100 voucher for sta. For a value of several thousand euros for flights? We are very disappointed and will not use this travel agency again - and where we have been customers for years who have always booked large trips...
(Original)
Wir sind rechtzeitig vor unserer geplanten Reise ins Viertel zu STA gegangen.
Für uns war es nicht nur eine Reise, sondern wir wollten in diesem Urlaub auf sardinien heiraten- und dazu 19 Menschen mitnehmen für eine Woche. STA hat also einen Auftrag für 21 Flüge, die teils an unterschiedlichen Tagen und Zeiten an- und abreisen wollten, bekommen.
Die Buchung lief toll, der Service war gut - bis wir einen Tag, nein, einen Abend 3 Minuten vorm Feierabend von STA am Freitagabend ne Mail bekommen, dass von der Hälfte der Gäste die Flüge am Montag ausfallen, wir sollen uns an KLM wenden oder STA morgen, also auf den Samstag kontaktieren. Da wir Samstag selbst mit einigen Gästen im Flugzeug saßen, war das ja nun echt ein Witz.
Bei klm in der Hotline ging niemand mehr ran bis die Leitung ab 22 Uhr komplett tot war. Da hingen wir nun mit einer geplanten Hochzeit für Dienstag und fehlenden Gästen die Montag anreisen sollten. Wir wurden einfach komplett alleine gelassen! Dafür haben wir den Service nicht bezahlt.
Bis spät in die Nacht haben wir Ersatzflüge auf eigene Faust gebucht- von Erholung vot der Urlaub, der Hochzeit war keine Rede mehr...
Auch am Montag meldete sich auf dem Reisebüro niemand. Mal nachfragen nach dem Stand der Dinge: Fehlanzeige!
Nachdem wir uns nach der Reise beschwert haben, bekamen wir die Rückmeldung dass die Fluggesellschaft KLM die Flüge am Freitag UM DIE MITTAGSZEIT gecancelt hat... mittags - es wäre also ein Anruf nötig gewesen, wir wären dahin gefahren und hätten alles über das Reisebüro umbuchen lassen können. Das letzte Verständnis, welches wir aufbringen konnten, dass STA die Hände gebunden waren wg. Der kurzfristigkeit war damit auch dahin.
Als nett gemeintes Angebot für den fehlenden Service bot man uns einen 100€ Gutschein für sta an. Für einen Wert von mehreren tausend Euro für Flüge? Wir sind sehr enttäuscht und werden auf dieses Reisebüro nicht mejr zurückgreifen - und das wo wir jahrelange Kunden waren die immer große Reisen gebucht haben...