User Reviews

1 Bella 4346 - 5 months ago

(Translated by Google) Unfortunately very bad and rude customer service. The seller claimed that the large scratches on leather are normal and part of the natural material... Very poor knowledge of the goods, too bad! Especially when selling shoes...
In addition, no suggestion for a price reduction or order was made, only snotty said that this was normal and I didn't know my way around (I personally know differently).
Even though I'm a young woman, I don't want the saleswoman to call me "du" first name, especially when I address her as you.
Too bad, would have liked to have had the shoes?!

(Original)
Leider sehr schlechter und unhöflicher Kundenservice. Die Verkäuferin behauptete, dass die großen Kratzer auf Leder normal sind und zum Material von Natur dazu gehören… Sehr schlechte Warenkunde, schade! Besonders wenn man Schuhe verkauft…
Zudem wurde kein Vorschlag für eine Preisminderung oder Bestellung gemacht nur patzig gesagt, dass das normal sei und ich mich nicht auskenne (kenne ich persönlich anders).
Auch wenn ich eine junge Frau bin, möchte ich von der Verkäuferin nicht einfach geduzt werden, vor allem wenn ich diese mit Sie anspreche.
Schade, hätte die Schuhe gerne gehabt?!

1 Ilknur - 6 months ago

(Translated by Google) I'll put it this way: Tamaris yes, but never again in Bochum Ruhr Park. We were there last Saturday, deliberately picked up a shoe and wanted to try it on. Then I saw the signage 20 percent. Since I don't know the conditions of the promotion, I wanted to get advice (how to do it) and asked the question "Is the shoe also reduced by 20 percent?". A yes or no would have been enough, but I got the counter-question "Why should it be reduced?" (from a blond lady with glasses). If I don't know, as a customer I can ask a question, right? In the end we didn't buy the shoe and walked out. We will buy it online.

(Original)
ich sag mal so: Tamaris ja aber nie wieder in Bochum Ruhr Park. Wir waren letzten Samstag dort, haben zielgerichtet einen Schuh in die Hand genommen und wollten es anprobieren. Dann sah ich die Beschilderung 20 Prozent. Da ich die Aktionsbedingungen nicht kenne wollte ich mich (so wie man es macht) beraten lassen und habe die Frage gestellt "Wird der Schuh auch um 20 Prozent reduziert?". Ein Ja oder Nein hätte gereicht aber ich habe die Gegenfrage bekommen "Warum sollte es reduziert sein?" (von einer blonden Dame mit einer Brille). Wenn ich es nicht weiß darf ich als Kundin eine Frage stellen, oder? Im Endeffekt haben wir den Schuh nicht gekauft und sind rausgegangen.Wir werden es online kaufen.

5 Angelika - 6 months ago

(Translated by Google) Very nice staff, I got great advice. Seller took her time. I will shop there again.

(Original)
Sehr nettes Personal, bin super beraten worden. Verkäuferin hat sich Zeit genommen . Ich werde wieder dort einkaufen.

2 Heinz-Hermann vom Bruch - 9 months ago

(Translated by Google) I am very disappointed, the service staff (saleswomen) do not even greet the customer and make every effort not to contact the customer. But the service staff is only quick at the checkout; you rarely say goodbye! Behavior seems to be lost these days - a shame.

(Original)
Ich bin sehr enttäuscht, die Servicekräfte(Verkäuferinnen) begrüßen den Kunden erst gar nicht,und geben sich alle Mühe möglichst keinen Kontakt mit dem Kunden aufzunehmen. Aber nur an der Kasse sind die Servicekräfte schnell;ein Auf Wiedersehen gibst sehr selten!Benehmen scheint heute zu Tage verloren zu gehen - schade.

3 Ralf - 7 months ago

(Translated by Google) Used to be a good shoe brand. Unfortunately, the quality has fallen by the wayside. Nice shop with a good selection

(Original)
War früher mal eine gute Schuhmarke. Leider ist die Qualität etwas auf der Strecke geblieben. Nettes Geschäft mit übersichtlichem Angebot

1 Margit Liebelt - 2 years ago

(Translated by Google) I've been visiting the store since it opened. Unfortunately, about 3 weeks ago, a saleswoman made herself so impossible that I don't think I'll go back. Obviously she was in a completely bad mood, first reprimanded how many pairs of shoes you could take to the seat to try on and then repeatedly pointed out the incorrect wearing of the mouth and nose protection, although he was sitting properly and I also had my back to her sat, so she couldn't judge it at all. Others are worried about their jobs these days and she has nothing better to do than annoy customers? Congratulations, you did everything right

(Original)
Ich besuche den Laden seit der Eröffnung. Leider hatte sich eine Verkäuferin vor ca 3 Wochen so unmöglich aufgeführt, dass ich nicht glaube, ihn noch mal zu betreten. Offensichtlich hatte sie komplett schlechte Laune, maßregelte zunächst, wie viel Paar Schuhe man zum Anprobieren mit zur Sitzgelegenheit nehme könne und anschließend wies sie wiederholt auf das falsche Tragen des Mund-Nasenschutzes hin, obwohl er ordnungsgemäß saß und ich darüber hinaus mit dem Rücken zu ihr saß, sie es also gar nicht beurteilen konnte. Andere bangen dieser Tage um ihren Job und sie hat nichts besseres zu tun, als Kunden zu vergräßen? Herzlichen Glückwunsch, alles richtig gemacht

2 Ramona Sigid Müller - 11 months ago

(Translated by Google) 3G rule, and nobody asks for proof,
A customer who just came after us asked if she should show her vaccination certificate, the saleswoman said no. But that's different in the Centro

(Original)
3G Regel, und niemand fragt nach einem Nachweis,
Eine Kundin, die gerade nach uns kam, hatte gefragt, ob Sie ihren Impfpass zeigen soll, die Verkäuferin hat nein gesagt. Das ist im Centro aber anders

Map Location
Nearby Places

Konplott
Am Einkaufszentrum 1, 44791 Bochum, Germany

MAC Cosmetics
Am Einkaufszentrum 1, 44791 Bochum, Germany

Søstrene Grene
Ruhr Park, Am Einkaufszentrum, 44791 Bochum, Germany

Levi's®
Am Einkaufszentrum 1, 44791 Bochum, Germany

Dunkin'
Am Einkaufszentrum 1, 44791 Bochum, Germany

Superdry
Ruhr Park, 44791 Bochum, Germany

INTERSPORT
Am Einkaufszentrum, Am Ruhrpark 10, 44791 Bochum, Germany

OKAIDI
Am Einkaufszentrum, Am Ruhrpark, 44791 Bochum, Germany

Café Zuckersüß
Am Einkaufszentrum 1, 44791 Bochum, Germany

Mister Spex
Am Einkaufszentrum 1, 44791 Bochum, Germany