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Sabine Brill -
a week ago
(Translated by Google) Unfortunately very incompetent staff. I wanted to make an appointment for an operation, I explained on the phone what it was about and that it would be a medical procedure and whether it could be done in this practice. The assistant on the phone agreed and made an appointment for a preliminary examination to discuss whether it should be done on an outpatient or inpatient basis. Of course, I had to wait a while for the appointment and had to go there during working hours, otherwise there were no appointments available. But it was worth it to me because it's about my health. When the time came and I registered for my appointment, people smiled at me and said that such an operation is not possible here. When I was annoyed because I was assured that I would get a preliminary examination and then an appointment for the surgery and that I had waited extra for this consultation, I of course addressed my problem and told about the colleague who had called me on the phone advised on this. Of course I didn't think it was nice that I've now made all the way for free. I was dismissed with the sentence and ridiculed that it can't be the case that my colleague had agreed to me and that I could still pass my time sitting in the waiting room, since I've already driven here. It's my problem. This is absolutely not human behavior. Unfortunately not even worth one star for the staff. I didn't even get an apology for my colleague's mistake, and I didn't even get an explanation. The doctor must be good. However, he should think about hiring staff who know what is offered in his practice and how to deal with customers properly.
(Original)
Leider sehr unfähiges Personal. Ich habe einen Termin für eine OP machen wollen, habe am Telefon geschildert worum es geht und dass es ein medizinischer Eingriff wäre und ob es in dieser Praxis machbar ist. Die Helferin am Telefon sagte zu und gab mir einen Termin zur Voruntersuchung, um zu besprechen, ob es ambulant oder stationär gemacht werden soll. Natürlich musste ich eine Zeit lang auf den Termin warten und musste während der Arbeitszeit dorthin, da sonst keine Termine verfügbar waren. Das war es mir jedoch Wert, da es ja um meine Gesundheit geht. Als es dann soweit war und ich mich zu meinem Termin angemeldet habe, wurde ich belächelt und es wurde gesagt, dass so eine Art Operation hier nicht möglich ist. Als ich dann verärgert war, weil mir ja versichert wurde, dass ich eine Voruntersuchung und danach einen OP-Termin kriegen würde und ich ja extra gewartet habe für diese Beratung, habe ich mein Problem natürlich angesprochen und von der Kollegin erzählt, die mich am Telefon dazu beraten hat. Ich fand es natürlich unschön, dass ich mir nun umsonst den ganzen Weg gemacht habe. Ich wurde mit dem Satz abgetan und ins lächerliche gezogen, dass es aufjedenfall nicht sein kann, dass die Kollegin mir zugesagt hat und dass ich ja trotzdem meine Zeit im Wartezimmer sitzend vertreiben könnte, da ich ja schon extra her gefahren bin. Es sei ja mein Problem. Das ist absolut kein menschliches Verhalten. Leider nicht Mal einen Stern wert für das Personal. Nicht Mal eine Entschuldigung für den Fehler der Kollegin habe ich bekommen und ein Erklärung dazu auch nicht. Der Arzt ist bestimmt gut. Jedoch sollt er sich Gedanken machen, ein Personal einzustellen, das weiß was in seiner Praxis angeboten wird und wie man mit Kunden richtig umgeht.